FAQ

  • Allmänna frågor

    Var hittar jag era bankuppgifter?

    När beställningen är klar får du ett automatiskt mejl med alla uppgifter som behövs för betalningen. Om du inte får detta mejl ska du kontakta vår kundtjänst på support@benuta.com eller genom kontaktformulär, som du hittar här.

  • Dina kontoinställningar

    Är mina personuppgifter säkra hos benuta?

    Självklart. Alla personuppgifter behandlas med fullständig diskretion av oss, lämnas inte till någon tredjepart och lagras inte längre än nödvändigt. Våra uppgifter lagras på säkra servrar i Tyskland och överförs alltid krypterade under beställningsprocessen. Vi använder alla tillgängliga tekniska medel för att skydda dina kunduppgifter mot förlust, förfalskning och obehörig åtkomst. Mer information hittar du i vår Integritetspolicy här.

    Hur raderar jag mitt konto?

    Om du vill radera ditt konto kan du vända dig till vår kundtjänst, som du når på +46 8121 11445, support@benuta.com eller genom kontaktformuläret.

    Hur prenumerar/avprenumererar jag på ert nyhetsbrev?

    När du har loggat in på ditt benuta-konto kan du under "Nyhetsprenumerationer" beställa eller avbeställa nyhetsbrevet. Om du har problem hjälper vår kundtjänst självklart gärna till.

  • Beställningsprocessen

    Vilka villkor gäller för att använda en rabattkod?

    Våra rabattkoder är ofta begränsade. Säkrast är att kolla slutdatumet på rabattkoden innan du gör beställningen. Generellt anges giltighetstiden i direkt anslutning till koden. Observera också eventuella villkor som kan krävas för att lösa in en rabattkod – t.ex. kan en rabattkod endast gälla produkter av ett visst märke, eller så måste ett minimiordervärde uppfyllas.

    I detta sammanhang blir alla rabattkoder ogiltiga efter ett returavdrag om något av de ovanstående villkoren som ett resultat av detta inte längre uppfylls. I så fall måste hela priset eller det ursprungliga priset för de behållna varorna betalas.

    I princip är det endast möjligt att lösa in en rabattkod åt gången – det går inte att kombinera flera kuponger, och inte heller att dra rabatten i efterhand.

  • Byte och retur

    Har jag ångerrätt?

    Självklart. Om en produkt inte motsvarar dina förväntningar kan du utnyttja vår ångerrätt. För att se till att våra kunder är så nöjda som möjligt erbjuder vi till och med 30 dagars ångerrätt, vilket är mer än vad som krävs enligt lagen. Fler detaljer hittar du i Allmänna Villkor.

    Jag vill lämna tillbaka varan. Hur gör jag?

    Följ denna länk för att begära tillbaka. Allt du behöver för att logga in är ditt kundnummer samt leverans- eller fakturanumret för din beställning. Du kan skriva ut fraktdokumenten efter att du fyllt i dina uppgifter. Om du inte har möjlighet att skriva ut dokumenten kan du kontakta vår kundtjänst på support@benuta.com, så kan vi skicka dina handlingar per post. Så fort varorna är tillbaka hos oss får du pengarna tillbaka inom ett par dagar.