Hoppa över
Bekväm leverans: för närvarande ca.

Aktuell information om covid-19

Den snabba utbredningen av coronaviruset (covid-19) innebär en stor utmaning för vårt samhälle. Vi på benuta vill göra vad vi kan för att sakta ner virusets utbredning och skydda både våra kunder och vårt team. Vi håller er uppdaterade om den aktuella utvecklingen för butiken och leveranser.


Kan jag fortsätta beställa online på benuta?

Ja, vår onlinebutik är fortfarande öppen dygnet runt. Vi har tillräckligt med varor på lager för att kunna garantera en långvarig försörjning av alla produkter.


Har leveranstiderna påverkats?

Den aktuella leveranstiden för din önskade artikel hittar du bland detaljuppgifterna för respektive produkt. De åtgärder som vidtas av myndigheterna innebär för närvarande inga väsentliga begränsningar när du gör en beställning i benutas webbutik. Situationen kan dock ändras från dag till dag. Beroende på myndigheters instruktioner kan det i vissa regioner leda till förseningar, något vi redan nu ber om förståelse för.


Kommer min beställning av levereras som vanligt?

Leveransen av paket sker i nuläget som vanligt till hemadressen eller till ombud. För att skydda kunder och leveranspartner behöver det inte skrivas på någon signatur när paketet lämnas över. Dessutom rekommenderar vi att din beställning endast går till din adress eller att grannen får ta emot paketet. Ge gärna leverantören tillåtelse att hänga/ställa paketet vid dörren, om det är möjligt. I vissa områden har paketombud stängt, eller så är det inte ens möjligt att leverera till paketombud.


Vilka åtgärder har ni vidtagit på benuta för att förhindra att coronaviruset breder ut sig?

Det är vår högsta prioritet att våra kunder, vårt team och våra leverantörer håller sig friska. Vi har vidtagit alla nödvändiga skyddsåtgärder för att skydda våra anställda och på så vis hindra virusets utbredning. Den större delen av våra anställda arbetar hemifrån. Naturligtvis har vi skärpt hygienreglerna även i vårt logistikcenter och övervakar dem intensivt. Även våra leveranspartner har intygat att de strikt följer de föreskrivna hygienkraven och skyddsinitiativen. Det är alltså fortsatt säkert att beställa hos oss!


Har ni anpassat er returpolicy efter det aktuella läget?

Om du vill skicka tillbaka något är det givetvis fortfarande möjligt. Precis som förut går det att begära en retur inom 30 dagar efter mottagen vara, vilket sker via kundkontot. Genom att begära retur inom 30 dagar är returfristen beviljad och förlängs med 30 dagar till. Det innebär att du har en returrätt på 60 dagar.


Så här genomför du en retur:

1. Begär en retur inom 30 dagar efter mottagen vara, vilket sker via kundkontot.
2. Efter att tidsgränsen för att begära retur har gått ut har du ytterligare 30 dagar på dig att skicka varan till oss.

Om du är osäker på hur du ska gå tillväga går det bra att kontakta vår kundtjänst så får du information om de olika reklamationsalternativen.


Går det fortfarande att kontakta vår kundtjänst?

Vår kundtjänst står fortfarande till ditt förfogande! Samtidigt ber vi om överseende med att det kan bli förseningar i behandlingen av kundförfrågningar. Du kontaktar vår kundservice per mejl i vårt kontaktformulär.


Var hittar jag aktuell information från era logistikpartner?

Aktuell information från benutas logistikpartner hittar du på respektive hemsida till DHL, DPD och GEL.


Tack för visat tålamod och förståelse! Vi är fortfarande tillgängliga för att ge så snabbt och bra stöd som möjligt i denna ovanliga situation.
Håll dig frisk - vi önskar dig & dina nära och kära allt gott!



Ditt team på benuta
(senast uppdaterad: 2020-04-07)